logotyp
Login

Lyžařský kurz Bedřichov 2018

I letos naše škola pořádala lyžařský kurz pro naše nejmladší žáky.

V neděli 11. února odjíždělo ráno od školy směr Bedřichov v Jizerských horách vstříc nejen lyžařským zážitkům 14 žáků z 1. třídy, 3 druháčci, 3 třeťáci a  10 zkušených žáků 4. třídy.  Po necelé hodině jízdy nás autobus vysadil u penzionu Bajama, kde pravidelně nacházíme skvělé zázemí. Uklidili jsme lyže do lyžárny a zavazadla do chaty. Žáci našli své pokoje a v klidu si vybalili své věci. Hned od začátku nás potěšilo, jak aktivně pomáhali větší těm menším. Po obědě jsme společně vyrazili na první lyžovačku. Rychle jsme se rozdělili do tří skupin a věnovali se tomu, co bylo třeba. Nejstarší žáci vyrazili na sjezdovku Malinovka, kde se začali zdokonalovat v lyžování. Prostřední skupina zůstala na dětském svahu, aby se v klidu rozjezdila. Úplní začátečníci využili pohyblivého pásu místo vleku a nejmírnějšího svahu k zisku prvních lyžařských zkušeností. Bylo znát, že řada dětí se kurzu účastní již poněkolikáté a naopak někteří teprve poznávají, jak krásné lyžování může být. Po večeři děti hrály řadu různých her.

V pondělí ráno nás potěšilo hezké počasí, a proto jsme hned po snídani vyrazili lyžovat. Po rozcvičce jsme pokračovali rozděleni do družstev v práci - cvičili, učili se, opakovali si … prostě dělali vše pro to, aby se ze všech stali lepší lyžaři. Všichni dělali pokroky a mohli být na sebe právem pyšní. I odpoledne jsme si užívali lyžování. Večer byl opět ve znamení her, zábavy a především zpěvu. Legrace převeliká!

Vzhledem k omezeným lyžařským možnostem v Bedřichově jsme se pro další den rozhodli ke změně. Autobusem jsme dojeli do blízkého areálu Severák, kde na nás čekaly podstatně lépe vysněžené svahy s pestrou možností volby obtížnosti. Pokročilejší lyžaři se zdokonalovali pod vedením p. uč. Kolečkářové, těm méně zkušeným se věnovali p. uč. Stránská, Machová a Černý. Počasí nám přálo, i sluníčko se ukázalo. Večer byla na řadě divadelní představení na téma popletené pohádky. Máme ve škole řadu zdatných scénáristů i komediálních herců!

Ve středu jsme za sluníčka vyrazili opět na bedřichovskou Malinovku. Pokroky, které naši lyžaři udělali v předchozích dnech, umožnili přesun většiny našich lyžařů na nejnáročnější kopec areálu. A všichni ho už zvládali bez větších problémů. V podvečer, unaveni lyžováním, jsme vytvořili improvizované kino a užili si pohádku.

Také čtvrteční lyžování bylo opět na Severáku. A opět výborné. Počasí sice proměnlivé, občas slunce, občas lehce sněžilo a nás nic nerozházelo a užili jsme si každou chvilku. Projeli jsme si celý areál, vyzkoušeli všechny vleky a sjezdovky. Před večeří jsme si parádně pojezdili na lopatách, kluzácích i bobech. Večer jsme zažili karneval. Masky byly krásné a diskotéka s projekcí i světelnými efekty se všem líbila.

V pátek nás čekalo poslední lyžování. Vzhledem k tomu, že přes týden připadlo trochu sněhu a zlepšily se podmínky v Bedřichově, jsme zůstali na „domácím“ svahu. Po závěrečných lyžařských zážitcích a pasování nedělních nováčků na opravdové lyžaře, jsme se unavení, jak se patří, vrátili domů.

Za všechny pedagogy, kteří se kurzu účastnili, bych rád pochválil všechny žáky. Za vzorné chování, snahu se zlepšovat v lyžování i za večerní aktivity. Věřím, že se jim kurz líbil a těším se již nyní na příští lyžařskou sezónu.

J. Černý, vedoucí kurzu

Zpět na hlavní výpis

DŮLEŽITÉ INFORMACE

Zápis do první třídy ZŠ

V sekci "Oficiální dokumenty školy" jsou výsledky zápisu do prvního ročníku pro rok 2023/24

NÁSTĚNKA

Pronájem prostor školy

Nově zrekonstruované hřiště
s umělým povrchem, vybavená PC učebna a tělocvična pro
menší skupinu sportovců
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.