logotyp
Login

Lyžařský kurz 5.-9. třídy - Pec pod Sněžkou 2018

Den za dnem očima učitele

neděli 14.1. v ranních hodinách vyrazila od školy směr Pec pod Sněžkou největší lyžařská výprava v moderních dějinách naší školy. Školu za týden zimních radovánek vyměnilo 43 dětí.

V Peci pod Sněžkou nás v 11 hodin vítalo slunečné počasí. Pan Dolejší, majitel chaty Jindřichův dům, kde jsme byli ubytovaní, už na naše zavazadla čekal s rolbou a nás čekala krátká cesta, byť do kopce, na chatu. Bydlení přímo na sjezdovce za to ale stojí. Po rychlém obědě jsme vyrazili na svahy. Dvě skupiny lyžařů a dvě skupiny snowboardistů měli za cíl prvního půldne se především seznámit s lyžařskými terény areálu a oživit své dovednosti. Během odpoledne se postupně zatahovalo a lyžování jsme končili za sněžení. Následovalo ubytování, svačina, seznámení s chatou, večeře, přednáška o lyžařských botách a relaxace.

V pondělí 15.1. přes  mlhu slunce ani okolní krajina vidět nebyly. To nás však neodradilo od lyžování! Dopoledne i odpoledne jsme věnovali rozvoji lyžařských i snowboardových dovedností a k naší radosti všichni, i přes obtížné podmínky, dělali velké pokroky. Večer jsme si povídali o sjezdových lyžích a užili si společné hry.

Ani v úterý 16.1. nebylo počasí lyžařsky úplně ideální. Celou noc sněžilo, napadlo asi 20 cm sněhu, a přes den sněžení neustávalo. To se negativně podepsalo na kvalitě lyžařských tratí, kde se rychle dělaly boule. Ty opravdu prověřily schopnosti našich jezdců, kteří poznali, že bez síly a techniky není lyžování snadné ani na carvingových lyžích. Další velkou úterní zkušeností bylo zjištění, že i moderní „plastové“ skluznice lyží potřebují pravidelnou údržbu lyžařským voskem. Některým lyžařům se nový sníh tak moc lepil na skluznice, že zcela bránil lyžování. V poledne jsme tedy provedli velkou mazací akci J. Pro odpolední program jsme proto raději zvolili procházku na běžkách. Nejnáročnější část, zejména pro některé J, čekala v prvních 50 metrech, tedy sjezd od chaty k vleku, který nás vyvezl na tratě Krkonošské magistrály. Jak se ale říká, bez zážitků nemá život smysl… a řada z nás, bude mít o čem vyprávět.Výjezd na vleku na běžkách, pády do měkkého sněhu, ztráta běžky + nalezení běžky atd. Zážitků z tohoto krátkého výletu kolem chat Svornost a Mír bylo hodně. Myslím, že se nám pozitivně zúročilo loňské běžkařské trénování na louce před školou, protože všichni naši žáci se vrátili živí, zdraví a včas. A to bylo důležité, protože po dřívější večeři jsme všichni vyrazili na večerní lyžování. Lákalo nás především to, že sjezdovka byla čerstvě upravená a zážitky z jedné z nejdelších osvětlených sjezdovek v Česku stály za to. I jízda tam a zpět při čelových svítilnách byla něco, co řada z našich lyžařů zažilo poprvé.

I středa 17.1. byla ve znamení mlhy a sněžení. Naštěstí rolbaři upravili svahy až ráno, takže zejména dopolední ježdění bylo báječné. I odpoledne bylo lyžování stále dobré. Bohužel vítr a sněžení neustávalo, což značně zhoršovalo podmínky pro učení lyžování. To nás ostatně provázelo celý kurz. My učitelé jsme se nemohli tolik, kolik bychom chtěli, věnovat jednotlivcům. Výuka musela být více skupinová, což kladlo větší nároky na soustředěnost a sebekontrolu všech žáků.

Čtvrtek 18.1. I tento den se probouzíme do sněžení a větru, který je dnes opravdu silný. Už dopoledne musíme trochu zvolnit a zkrátit ježdění, protože únava některých dětí se stupňuje. Hrstka statečných se odpoledne odhodlala k běžeckému výletu, který se krátce po startu díky větru změnil v „boj o dobytí pólu“. Vítr byl tak silný, že jsem změnil plánovanou trasu po pláni k Černé hoře na „rychle do lesa“. Tam na nás vítr tolik nemohl a přes Weberovi boudy jsme sjeli k vleku, který nás rychle přiblížil zpět k chatě. Těch cca 5 km bylo opravdu pestrých… Sjezdaři odpoledne také jezdili trochu kratší dobu, protože večer se dobrovolníci (a byla to většina) těšili na druhé večerní lyžování. Stejně jako v úterý i tento večer byla sjezdovka opět krásně upravené a lyžovalo se báječně. Až do okamžiku, kdy jsme se chtěli vrátit na chatu. Všichni žáci již čekali nahoře, odkud jsme potřebovali přejet zpět na chatu. V ten moment začala opravdu vánice, přidala se mlha a nastala tzv. bílá tma. Jen Michal, Martin, Láďa a Honza spolu se mnou uvízli dole u vleku, který přestal fungovat. Představa, že se vracíme pěšky přes kopec s lyžemi na ramenou, nás nijak nelákala. Ale vlek prostě nejel! O to více nás potěšil telefonát od našeho ubytovatele, že pro nás přijede. Zapřáhl nás za skútr a vytáhl nás až k chatě. Zážitek z tohoto motoskiringu (jízda na lyžích za motorovým vozidlem) byl skvělý! Pak už jen druhá večeře, koupelna a spánek.

Pátek 19.1.byl posledním dnem našeho kurzu. Ráno balíme, vyklízíme pokoje a ještě na dopoledne vyrážíme lyžovat. Počasí je nejlepší z celého týdne. Dokonce se nám v celé své kráse ukazuje poprvé i Sněžka! Po obědě se loučíme s manželi Dolejšími, kteří se o nás celý týden v chatě Jindřichův dům starali, a sjíždíme na lyžích k autobusu, který nás poté již navrací do reality života v nížině.

Mé velké poděkování patří kolegyním Bělohubé a Kolečkářové, stejně jako Martinu Kosovi, kteří se celý týden starali nejen o rozvoj lyžařských a snowboardových dovedností našich dětí, ale i o jejich dobrou náladu, což se nám, pevně věřím, navzdory počasí, povedlo.

S lyžařským pozdravem Skol! se na příští „lyžák“ těší

Jakub Černý

A jak kurz vidí účastníci?

Otázka zněla: „Co bylo pro vás nej zážitkem? Na co budete vzpomínat?“Přepisuji bez úprav a v náhodném pořadí. J

• Naučila jsem se obloučkovat a zažila mnoho koncertů se Simem! – Majda Š.
  • Skvělé, i když jsem tam dlouho nebyla, ale fakt skvělé. – Žiži
  • Lyžování, chata, pokoje, sjezdovky… -- Denis S.
  • Lyžování, kraviny na pokoji, jídlo! – Lukáš B. + Petr K.
  • Nejvíc jsem si užila noční lyžování. – Míša K.
  • Sjezdovky, běžky, chata, jídlo, a že jsem jel na skútru. – Honza B.
  • Sjezdovky, lyžování, chata, polední klid, snídaně. – Martin G.
  • Největší zážitek byla sněhová vánice. – Bára Ch.
  • Hodně jsem se zlepšila v jízdě na snowboardu. – Anežka S.
  • Sněhová bouře a bílá tma na nočním lyžování. – Lucka Kar.
  • „Bez zážitků nemá život smysl.“ Noční lyžování. – Martin K.
  • Večerní lyžování a pokoje. – Tereza Š.
  • Sněhová bouře při večerním lyžování, líbilo se mi ubytování, nelíbilo se mi brzo vstávat. Byl to hravý lyžák a stýská se mi po něm. – Anička N.
  • Můj nejlepší zážitek byl večerní lyžování ve vichřici. – Katka R. + Gabča H.
  • Noční lyžování. Jak jsem zapadla do sněhu. Naučila jsem se obloučky na snowboardu. Moc jsem si to užila. – Adriana B.
  • Já jsem si to moc užila a největší zážitek byla sněhová vánice, když jsem málem ulítla. – Aneta D.
  • Dobře se mi lyžovalo – dobrý sníh. Líbilo se mi večerní lyžování. Super lyžák. – Lucka K.
  • Nádherný výhled. Dobrá kuchyně. Výborné sjezdovky. Jízda na skútru. – Láďa Š.
  • Večerní lyžování. Pokroky na snowboardu. Ubytování. – Tereza Ř.
  • 2x noční lyžování.  - Michal Hrádek.
  •  Nesmrděla chata. Běžky. Martin Nevyjel. – Tomáš M.
  • Pokoj, hodně sněhu, střídání činností. – Martin N.
  • Tento rok byl lyžák super. Naučil jsem se základy na snowboardu. – Michal
  • Noční lyžování. – Emma W.
  • Noční lyžování, a když jsme jeli za skútrem. – Michal H.
  • Navštěvování, svahy. Celkově nejlepší lyžák. – Honza K.
  • Lyžák se mi líbil a byl to nový zážitek. Naše hlášky „No do Andlta“. Sjíždění černé sjezdovky. – Klára H.
  • Běžky, jízda na snowboardu, noční lyžování. – Zuzka K.
  • Běžky, Noční lyžování, šlapání do kopce. – Elias T.
  • Měli tam skvělé sprchy. Taky se mi líbili běžky a super pobyt. Prostě NICE! – Simeon T.
  • Běžky, Michal Hrádek, pan ředitel. – Ondra B.
  • Michal Hrádek, Simeonovy hlášky. – Mirek M.
  • Spadnutí na kotvě se Šprojcarovou. Skokánky a jízda lesem. – Verča R.
  • Pád na kotvě s Rulcovou. Ježdění na skokankách a lesem na večerko. – Verča Š.
  • Nej byly běžky a noční lyžování. – Simona Z.
  • Dobré sprchy. Pokoj sám pro sebe. Volitelnost běžek. – Dan B.

Zpět na hlavní výpis

DŮLEŽITÉ INFORMACE

Zápis do první třídy ZŠ

V sekci "Oficiální dokumenty školy" jsou výsledky zápisu do prvního ročníku pro rok 2023/24

NÁSTĚNKA

Pronájem prostor školy

Nově zrekonstruované hřiště
s umělým povrchem, vybavená PC učebna a tělocvična pro
menší skupinu sportovců
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.